Wednesday, January 17, 2007

بإذن الله

لن أكتب ثانية بالأخضر إلا إذا دعتني الظروف
.....
صدقني
سأحاول جاهدة أن أنسى
فلن أضيع ما بقي من عمري انتظارا للا شيء
....
أحبك جدا
أكثر مما تتصور
ولكن حبك آذاني بما فيه الكفاية
وتسبب في أذى لمن حولي أيضا
.....
ولأني أستحق ما هو أفضل
سألملم البقية الباقية من نفسي
وأعيش
.....
.....
طلبي الأخير
إذا وجدتني يوما أضعف مما أتصور
أرجوك
ساعدني

17 comments:

مبرمج حر said...

أنا أول مرة أجى مدونتك المنمقة الجميلة , مفيش حاجة ساقعة و لا حاجة

فى الأول كنت عايز أعلق و أقول
بصى بقى أنسى اللى فات و اللى كان و اللى حصل
لكن لما لقيت فى الأخر

طلبي الأخير
إذا وجدتني يوما أضعف مما أتصور
أرجوك
ساعدني

قلت يا سبحان الله دى المشكلة الأزلية اللى عندنا كلنا الصراع بين العقل و العاطفة

ومعذرة على أقتحامى و تعليقى على مشاعرك و أنا لسه ضيف جديد

تحياتى ليكى يا دينا

دينا فهمي said...

نورتني فعلا والله.. واتمنى انها ماتكونش المرة الاولى والاخيرة (:

الصراع بين العاطفة والعقل مأساة
بجد مأساة.. ربنا يعافينا

وماتعتذرش طبعا لان زي ما قلتلك.. انت نورتني

لك مني كل تحية

Mohamed A. Ghaffar said...

على طول كده عين فى الجنه وعين فى النار

دينا فهمي said...

فعلا ونعم الوصف
هو بالظبط كده
عين في الجنة وعين في النار

Anonymous said...

eh ya benty da :S:S
te3rafy ... el 7ob da a3`labo wahm fe 5ayalna walahy
matersmesh dayra so3`ayra w to2afy gowaha w te7besy nafsek feha
el 7ayah was3a awy w e7na elly bendaya2ha 3ala nafsena
aked hatla2y a7san men el sha5s da bekter 3alshan enty testa7e2y el a7san w aked hatla2y wa7ed by7ebek aktar men nafso kaman w sa3etha lazem temsky feh w howa da haykon a7la 7aga fe 7ayatek w haynaseky kol 7aga
ma3lesh tawela kal3ada :D
hend

أ/ماضي said...

بعد قراءة شبه متانية للمدونة و باستعمال بعضا مما اكسبته لي ليالي الطوال في هذا العالم عذرا فلتسمحي لي أن أقتحم عالمك ببعض من أستنتاجاتي التي قد تحمل الخطاء و الصواب
أعتقد أن مواضيعك و رسائلك التي ترسلينها من خلال كلمات مدونتك ليست لشخص واحد و أعتقد أن هذ هو السبب الحقيقي لمعاناتك
اليس كذلك؟

إبـراهيم ... معـايــا said...

جميـــــل :) . . . .



وكفى . . .


كم من الأزهار تسطيع أن تفعل مثلك !


اكتبي أكثر

whyme said...

صعب اوى الى بحبك يأذيكى

و صعب اوى تكونى بتحبى حد كل ده و تبعدى عنه
معلش انا بيتهيئلى انه مش حدب بجد يمكن يكون مجدر عاطفه فقط و الحب الحقيقى مش عاطفه بس
الحب الحقيقى اكبر من العاطفه لانه بيحتوى حتى العاطفه
و على العموم لو احتجتى مساعده اكيد اصدقائك المودنون هيكونوا جنبك حتى ولو بمدوناتهم و تعليئاتهم انتى اكيد مش لوحدك


تحياتى

دينا فهمي said...

الجميلة هند
عجبني أوي وصفك للدايرة الصغيرة اللي بنرسمها ونحبس نفسنا جواها
بجد معاكي حق أوي
انا الحمد لله أحسن نفسيا جدا انهاردة

إبراهيم
متشكرة على اطرائك

whyme
عارف فكرتني جدا بإيه؟؟
المثل اللي بيقول اللي مايعرفش يقول عدس (:
وده مش ذم طبعا
بس فعلا كل واحد أدرى باللي جواه
بجد نورتني (:

Anonymous said...

el 7amd llah enk ba2ety a7san w isa 3ala tol teb2e keda
w merci 3ala zo2ek fe radek
w 3ala fekra , el donya gannah bas e7na elly benwala3 el nar be2dena
mosh lazem abdan teb2a 3en fe el ganah w 3en fe el nar
lazem teb2y 3aysha fe sa3ada 3ala tol la2enk waska enk tasta7e2y el a7san
w ba3den fe3lan ana la7ezt delwa2ty en kalam ostaz mady sa7
el kalam da mesh le sha5s wa7ed
enty fe3lan bet7eby 2 !!
howa law keda fe3lan yeb2a 5aleky fe elly enty bet7ebeh w hwa by7ebk
ana el sara7a mosh fahma awy bas da 3ala 2ad ma fehemt
yalla salam ( ana 3arfa ana momela :D )
hend

دينا فهمي said...

يا بنتى مملة ازاي؟ ده انا بفرح جدا لما بشوف كلامك
أعذريني يا هند مش هرد على سؤالك عندا في أ.ماضي (:

Anonymous said...

malo ostaz mady :D:D
shaklo ma3refa
ma 3alena bra7tek tab3an ... w fakary kwayes fe kalamy w ebda2y 3`ayary 7ayatek lel a7san tab3an w e3rafy enk te2dary te3eshy fe el donya de sa3eda w kaman lwa7edk ( da fe 7alet enk fe3lan male2tesh elly ye7ebk 7ob 7a2e2y ) bas isa hatla2eh w kaman zay ma konty katba 2abl keda fe modawentk eno fe nas betefra7 men mogarad zekr esmek ,,, homa dol as7abek w a7babek elly lazem te7ebhom w tedehom men el 3asal elly fadel menek :D
eh ra2yek ,,,, la5asat el modawena kolaha fe kam kelma dol
hahahaha
w el salam 5etam
hend

دينا فهمي said...

ما شاء الله عليكي يا هند
انتى حافظة المدونة كلها؟؟ D:

والله انا سعيدة جدا بيكي

دينا فهمي said...
This comment has been removed by the author.
أ/ماضي عبدُ الله said...

عنداً....!!!
معرفة...؟؟؟
يبدوا أني أضحيت زائرا غير مرغوب فيه و موضع تخمين و تساؤل
ســـــــــلام

مصـ( الخير )ـعب said...

هذه التدوينة أصابتني في مقتل..
أشكرك بجد عليها

دينا فهمي said...

العفو يا مصعب
لازم بجد نعيش